ROBERT BYRNE

Field Strategist
One Identity

ARTUR ŚLUBOWSKI

Dyrektor Projektu p.o. Naczelnika Wydziału Bezpieczeństwa
PKP Informatyka

ADAM KSIĄŻEK

Dyrektor Zarządzający
Prianto Group

 

Obecnie jest szefem polskiego oddziału międzynarodowej grupy Prianto, która specjalizuje się w dystrybucji oprogramowania i działa w kilkunastu krajach Europy oraz w Ameryce Północnej. Ostatnio kierował przejętą przez Prianto polską firmą dystrybucyjną Vemi, specjalizującą się w bezpieczeństwie IT. W branży od 30 lat. Wcześniej pracował dla dostawców technologii takich jak Alcatel, Cisco i HP a także w zagranicznych oddziałach grupy Orange i NCR Corporation. Od kilkunastu lat zajmuje się pozyskiwaniem i wprowadzaniem na polski rynek wyspecjalizowanych rozwiązań z obszaru bezpieczeństwa cybernetycznego.

JAROSŁAW KUTA

Security Operations Center Manager
BLUE Energy

 

Manager Security Operations Center, architekt bezpieczeństwa teleinformatycznego, programista, praktyk i pasjonat cybersecurity. Dziesięć lat temu rozpoczynał od realizacji projektów bezpieczeństwa organizacyjnego oraz ciągłości działania, w tym w obszarach infrastruktury krytycznej oraz w zakresie systemów i infrastruktury specjalnego przeznaczania. Badał bezpieczeństwo realizując testy penetracyjne oraz audyty rozwiązań teleinformatycznych i przemysłowych. Stworzył oraz obecnie kieruje operacyjnym centrum cyberbezpieczeństwa. Uczestniczy w projektach dla organizacji z sektora energetycznego, finansowego, nowych technologii, administracji państwowej, służby zdrowia czy transportu. Projektuje architekturę zabezpieczeń, modele deep security oraz zapewnia compilance z wymaganiami regulacyjnymi i międzynarodowymi standardami klientów BLUE energy.

 

ROBERT PŁAWIAK

Prezes Zarządu
Grupa Pelion / ILS Sp. z o.o. (IT shared services)

 

Prezes Zarządu spółki Intelligent Logistic Solutions (IT SHARED SERVICES Grupy PELION) oraz Prezes Fundacji IT LEADER CLUB POLSKA. Jest absolwentem warszawskiej Wojskowej Akademii Technicznej na kierunku systemy komputerowe oraz studiów MBA w Szkole Głównej Handlowej. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie menadżerskie w sektorze IT. Zdobył je zarządzając procesami związanymi z informatyzacją, cyberbezpieczeństwem, budowaniem i realizacją strategii IT w instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych w Polsce.

W dotychczasowej karierze Robert Pławiak był związany m.in. z Bankiem Handlowym S.A., Inteligo Financial Services S.A., EFG Eurobank Ergasias S.A. (marka PolbankEFG), Funduszem Mikro Sp. z o.o., FM BANK S.A., Raiffeisen Bank Polska S.A., Grupą PZU i Grupą EFL.

W wyżej wymienionych spółkach Prezes Zarządu ILS opracowywał i implementował strategie IT, wprowadzał transformacje zespołów w podległych mu pionach technologii, prowadził i rozwijał projekty informatyczne na skalę międzynarodową, a także odpowiadał za optymalizację i zwiększenie efektywności kosztowej IT.

W ostatnim okresie Robert Pławiak, jako Chief Information Officer w Grupie EFL, odpowiadał m.in. za opracowanie i wdrożenie strategii IT, transformację IT dla Grupy na lata 2017 – 2020, a także budowę i implementację strategii architektury korporacyjnej oraz sourcingu IT w spółkach Grupy.

 

 

ROBERT MILEWSKI

Pełnomocnik Zarządu ds. Bezpieczeństwa IT, Dyrektor Biura Centrum Kompetencyjnego Bezpieczeństwa IT
PKP Informatyka

 

MATEUSZ SZYMANIEC

Kierownik Zespołu Analiz Bieżących Zagrożeń
CERT Polska

 

Kierownik Zespołu Analiz Bieżących Zagrożeń w CERT Polska, w którym od ponad 6 lat zajmuje się analizą ataków, koordynacją obsługi incydentów i badaniem bezpieczeństwa systemów informatycznych. W wolnym czasie bierze udział w konkursach cyberbezpieczeństwa grając we współzałożonym przez siebie zespole CTF "p4".

SEBASTIAN BURGEMEJSTER

Prezes Zarządu
Współzałożyciel The Antifragility Institute

 

Menedżer z doświadczeniem w audycie wewnętrznym, zewnętrznym, doradztwie, wdrażaniu i zarządzaniu obszarami II linii zapewnienia w organizacji. Propagator idei zintegrowanego GRC, nowych technologii oraz intuicyjnego i zwinnego podejścia do zapewnienia bezpieczeństwa organizacji. Wieloletni Prezes i członek zarządu Instytutu Audytorów Wewnętrznych IIA Polska, współzałożyciel The Antifragility Institute, Prezes BW Advisory Sp. z o.o., ITGRC ADVISORY LTD, właściciel marki Akademia ITGRC i członek niezależny Komitetu Audytu MSZ. Posiadacz międzynarodowych certyfikatów zawodowych m.in. CISA, CISM, CRISC, CPDSE, CCSA, CGAP, CRMA, GRCP, GRCA, COSO, CSXF, ACE, LA ISO 27001, LA ISO 20000, PRINCE2, MSPF, COBIT2019F i Advanced SOC. Akredytowany trener ISACA. Aktywny członek stowarzyszeń IIA, ISSA oraz ISACA oraz grup roboczych ds. cyberbezpieczeństwa przy KPRM.

Tomasz Habdas

Podróżnik, Mówca motywacyjny, Autor przewodników oraz książek, Szkoleniowiec, Przewodnik

Jestem podróżnikiem, blogerem, mówcą motywacyjnym oraz szkoleniowcem. Pochodzę z Żywca,
więc całe dzieciństwo spędziłem w Beskidach. W przeszłości pracowałem na stanowisku kierowniczym w centrali sprzedażowej banku oraz prowadziłem dwa lokale gastronomiczne w Warszawie. W pewnym momencie postanowiłem zmienić swoje życie i poświęcić się swojej największej pasji, jaką są góry oraz wystąpienia publiczne. W górach spędzam mniej więcej jedną trzecią roku zarówno na wyjazdach prywatnych jak i z klientami, w kraju i za granicą.

Jestem autorem bloga podróżniczego W Szczytowej Formie, na którym dzielę się swoimi górskimi przygodami oraz spostrzeżeniami motywacyjno- coachingowymi. Moja podróżnicza działalność została wyróżniona podczas World Travel Show w 2019 roku. Ogólnopolskie Badanie Podróżników wykazało w 2019 roku, że jestem jednym z najbardziej inspirujących polskich podróżników działających w sieci. Prowadzę prelekcje i warsztaty górsko-motywacyjne zarówno dla klientów indywidualnych jak i dla biznesu. Mam na swoim koncie autorski ebook "Skazany na szczyty" (wydawnictwo How2), przewodnik po Bieszczadach (wydawnictwo Bezdroża) oraz liczne artykuły do magazynów branżowych (Góry, NPM).
Od 2019 roku jestem również liderem grup na komercyjnych wyjazdach zagranicznych oraz krajowych.

Stworzyłem również platformę doradczą dla gastronomii Liczby na talerzu, w ramach której prowadzę szkolenia związane z branżą gastronomiczną. Dotyczą one zarządzania lokalem gastronomicznym, kontrolą kosztów w restauracji, motywacji i integracji pracowników oraz tego jak zacząć swoją przygodę z rynkiem gastronomicznym.

Robert Dąbrowski

SE Manager, Fortinet

Ma za sobą ponad 20-letnie doświadczenie w pracy z systemami teleinformatycznymi. Pracował między innymi 9 lat w Alcatel Polska jako inżynier systemowy oraz 2,5 roku w Solidex jako kierownik zespołu konsultantów. Uczestniczył w wielu rozbudowanych projektach sieciowych mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa informacji w infrastrukturze przedsiębiorstw oraz operatorów telekomunikacyjnych. W Fortinet od lipca 2009 jest szefem działu inżynierów systemowych.

ANDRZEJ CIEŚLAK

Prezes Zarządu
Dynacon, NCSA, Dynacon Global LTD, Akademia CSG

 

MsC, absolwent University of Dundee, na kierunku Ethical Hacking & Computer Security, którego dyplom prezentuje najwyższe światowe kompetencje w zakresie bezpieczeństwa systemów informacyjnych i informatycznych.

 

Inżynier, projektant, autor licznych rozwiązań w zakresie komunikacji, modelowania i analityki danych, systemów sterowania, robotyki, cybernetyki, cyberbezpieczeństwa oraz posiadacz licznych certyfikatów kompetencyjnych:
CCIE# 48567, MSc Ethical Hacking and Computer Security, SIEMENS Certified Professional for Industrial Networks, Hirschmann Industrial Security Professional, CCNA Industrial, CCNP Security, CCDP, Cisco CCNP Security Instructor Trainer, Cisco CCNP R&S Instructor Trainer, CCNP R&S Trainer ITC, CCNP Security Trainer ITC, Dell Networking Specialist, Dell Networking OS 9 CLI, EMEA Networking Technical Speciality, Dell Networking C-Series Technical Overview, National Security Agency Recognition, Instructor CFR (Cyber Security First Responder), ISO 9001 Auditor, Auditor ISO 27001, MASE, MASE Security, CSSA, VCP6-NV, VCP-DC, MCSE, MCSE Security, CompTIA sec+, Instructor Linux lev 1 – 4, Prince 2 Practitioner, Python programming, Cisco DevOps, CCAI, CIT Excelent,

 

Założyciel i Prezes Zarządu firm Dynacon, NCSA, Dynacon Global LTD, Akademia CSG. Pomysłodawca i twórca klastrów „Cyberbezpieczeństwa Przemysłowego Energii” oraz „Automatyki, Sztucznej Inteligencji i Robotyki”.

 

Członek licznych grup doradczych i zespołów roboczych ds. cyberbezpieczeństwa instytucji publicznych w tym Pełnomocnika Rządu ds. Cyberbezpieczeństwa. Współpracownik, na bazie porozumienia. Propagator wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie technologii komunikacyjnej i bezpieczeństwa cyfrowego.

 

Doprowadzenie zespołu i zarządzanych firm jako grupy do pozycji wiodącego lidera na rynku cyberbezpieczeństwa przemysłowego, w szczególności dla sektora energetycznego, chemicznego i paliwowego, a także programowania i komunikacji systemów OT. Jako uznany ekspert ds. cyberbezpieczeństwa i komunikacji przemysłowej. Dynacon jest certyfikowanym partnerem światowej klasy renomowanych producentów automatyki przemysłowej. Zespół firm wielu lat jest niekwestionowanym liderem z zakresu najnowszych technologii na skalę światową w obszarze cyberbezpieczeństwa przemysłowego nie tylko w kraju, ale również za granicą. Wprowadzenie na rynek polski do Infrastruktury Krytycznej Kraju sektora Energetyki, Chemii, Paliwowego, Wody urządzeń i oprogramowania własnej, polskiej produkcji. Stworzenie unikalnych systemów opartych o algorytmiki sztucznej inteligencji celem budowania autonomicznych jednostek wspomagających monitorowanie, reagowanie i podnoszenie poziomu cyberodporności kluczowych procesów kraju.

Michał Mariański

Presales Engineer, ICsec

Ponad 8-letnie doświadczenie w szeroko pojętym IT. Znajomość i zrozumienie infrastruktury rozpoczynał od administrowania i zarządzania infrastrukturą sieciową, wirtualną jak i bezpieczeństwem. Prowadzi szkolenia i udziela wsparcia Partnerom biznesowym oraz Klientom, zarówno w trakcie procesu sprzedaży jak i po jego zakończeniu. Od ponad trzech lat swoje zainteresowania skupia na zabezpieczaniu i optymalizowaniu środowisk za pomocą narzędzi do monitorowania i zarządzania zasobami sieciowymi.

Wojciech Marczyński

Security Engineering Manager, Check Point

Hagai Katz

Head of Government Sector, Check Point

Hagai Katz Joined Check Point in April 2017 and is heading a new emerging opportunity for Check Point in the area of Nation Wide Protection (NWP). Along the last 24 years Hagai Katz has served as a senior manager / CEO in few international companies in the area of hi-tech, defense and security. Hagai is married +3 children + 7 grandchildren.
Hagai is a retired IAF full colonel, with combat experience as an F-4 and F-16 pilot. Prior to joining Check Point, Hagai served as a Senior V.P for Marketing and Business Development for Magal Security Systems.

Michał Przygoda

Inżynier wsparcia sprzedaży, Trend Micro

Od ponad 10 lat związany z branżą IT. Jako inżynier wsparcia sprzedaży odpowiedzialny jest za wsparcie klientów oraz partnerów podczas całego procesu implementacji technologii bezpieczeństwa oferowanych przez Trend Micro – począwszy od analizy i definicji potrzeb, po implementację i utrzymanie systemu.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w podczas licznych projektów z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego realizowanych na rzecz największych instytucji i firm w Polsce. Przed rozpoczęciem pracy w Trend Micro w maju 2017 r. zatrudniony był w takich firmach jak McAfee czy Comp S.A.

Łukasz Celiński

IT Security Consultant, CLICO

Ukończył Wydział Elektroniki Wojskowej Akademii Technicznej, gdzie otrzymał tytuł magistra inżyniera. Z branżą IT związany od 2009 roku gdzie od początku swojej kariery zawodowej nabywał doświadczenie w zakresie budowy infrastruktury informatycznej oraz bezpieczeństwa sieci. Od czerwca 2018 roku związany z CLICO, gdzie reprezentuje firmę jako konsultant bezpieczeństwa producentów F5 Networks oraz Palo Alto Networks. Wiedzę oraz doświadczenie zawodowe w zakresie bezpieczeństwa sieci, systemów informatycznych oraz wirtualizacji potwierdzają liczne szkolenia oraz certyfikaty.

MAGDALENA WRZOSEK

Manager, Cyber Security
EY Polska

 

Dr Magdalena Wrzosek – Manager w EY, gdzie odpowiada za tematykę związaną z Dyrektywą NIS i NIS2 oraz infrastrukturą krytyczną. W latach 2018 – 2021 NLO (oficer łącznikowy) Europejskiej Agencji ds. Cyberbezpieczeństwa (ENISA), odpowiedzialna za budowę współpracy w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego na poziomie europejskim, oraz przygotowanie rekomendacji i standardów. Wcześniej Kierownik Zespołu Analiz Strategicznych i Wpływu Nowoczesnych Technologii w NASK PIB, gdzie odpowiadała za kwestie strategiczne, regulacyjne i organizacyjne związane z cyberbezpieczeństwem oraz rozwojem nowoczesnych technologii, a także za współpracę z tzw. sektorami kluczowymi i organami właściwymi ds. cyberbezpieczeństwa oraz budowę ISAC sektorowych. W latach 2013 – 2016 prowadziła negocjacje Dyrektywy NIS i pełniła funkcje głównego planisty i moderatora ćwiczeń Cyber Europe.

PATRYK GĘBORYS

Partner
Cyber Security, EY Polska

 

Patryk od 20 lat zajmuje się zagadnieniami ochrony informacji i bezpieczeństwa ICT. W EY odpowiada za obszar usług doradczych w zakresie bezpieczeństwa oraz zarządzania zagrożeniami IT/OT w kraju, i wraz z zespołem realizuje projekty dla polskich firm. W kręgu jego zainteresowań znajduje się także bezpieczeństwa automatyki przemysłowej (SCADA) i IoT (Internet of Things). Jego zespół wspiera w zarządzaniu ryzykiem ICT polskie i międzynarodowe firmy z różnych sektorów. Aktywnie angażuje się w działania na rzecz bezpieczeństwa, biorąc udział m.in. w zespole ekspertów opracowującym wytyczne dla systemów OT.

Wojciech Wrzesień

Head of Product Management Team, Product Manager Cybersecurity, NASK SA

Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w budowie produktów teleinformatycznych w obszarach telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Obecnie kieruje Działem Strategii i Rozwoju Biznesu w NASK SA. Studiował informatykę i dziennikarstwo. Doświadczenie zdobywał w największych firmach telekomunikacyjnych w kraju.
Zajmuje się wdrożeniami produktów i usług w obszarze cyberbezpieczeństwa (np. MSSP, Security Operations Center), telekomunikacyjnych oraz usług o wartości dodanej. Posiada doświadczenie zdobyte przy realizacji projektów dla administracji publicznej, sektora nauki i dużych organizacji komercyjnych działających w wielu obszarach gospodarki.
Trener i autor programów szkoleniowych z zakresu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni dla firm, które przeprowadził dla ponad 3000 uczestników.
Wykładowca podyplomowych studiów na kierunku cyberbezpieczeństwo.
Autor artykułów o tematyce cyberbezpieczeństwa i telekomunikacyjnej w prasie branżowej i ogólnopolskiej.
Prelegent konferencji Secure, TheHackSummit, Edumixer i innych.

Monika Bogdał

Szef Specjalizacji Nowe Technologie, Kancelaria Prawna Piszcz i Wspólnicy

Radca prawny, audytor wiodący ISO 27001. Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Wydziału Ekonomii Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła kurs zarządzania nowoczesnymi technologiami na Jyvaskyla University of Applied Sciences w Finlandii i studia doktoranckie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

W Kancelarii kieruje zespołem realizującym projekty w obszarze Nowych Technologii. Zajmuje się doradztwem w zakresie prawnych aspektów bezpieczeństwa danych, w tym ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Doradza Klientom w kwestiach związanych z szeroko rozumianym compliance, m.in. w zakresie przepisów o ochronie danych osobowych. Specjalizuje się w kwestiach dotyczących identyfikacji i analizy ryzyka oraz organizacji procesów związanych z przygotowaniem, wdrożeniem i funkcjonowaniem systemów IT i OT w przedsiębiorstwach. Opracowuje i wspiera przy wdrażaniu systemów zarządzania bezpieczeństwem, z uwzględnieniem szacowania ryzyka i zarządzania incydentami w sieciach IT i OT przez operatorów infrastruktury krytycznej. Przeprowadzała audyty zgodności z Ustawą o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa w podmiotach z branży energetycznej, transportowej, ochrony zdrowia, zaopatrzenia w wodę i oczyszczania ścieków oraz infrastruktury cyfrowej. Doradza operatorom usług kluczowych, dostawcom usług cyfrowych i podmiotom publicznym w zakresie ich obowiązków związanych z bezpieczeństwem systemów informacyjnych.

Ma bogate doświadczenie związane z szeroko rozumianą energetyką. Wspiera spółki obrotu oraz dystrybutorów energii elektrycznej, ciepła i gazu (głównie OSDn i OSDW) w bieżącej działalności i w toku procesów legislacyjnych. Przygotowuje i opiniuje kontrakty energetyczne. Doradza w kwestiach związanych z energią odnawialną i funkcjonowaniem przemysłu energochłonnego. Zajmuje się zagadnieniami dotyczącymi funkcjonowania systemów DSR oraz rozwiązań opartych na technologii blockchain.

Jest odpowiedzialna za koordynację projektów i zleceń związanych z procesami produkcyjnymi i ich automatyzacją. Doradza w kwestiach dotyczących ochrony środowiska (m.in. gospodarowaniem odpadami, kwalifikacją pozostałości procesów produkcyjnych, emisją substancji do środowiska, poborem wód i odprowadzaniem ścieków). Wspiera Klientów przy wprowadzaniu do obrotu wyrobów budowlanych, elektrycznych i elektronicznych oraz kosmetycznych (m.in. obowiązków na gruncie REACH, CLP i CPR oraz przepisów implementujących dyrektywy EMC i LVD).

Reprezentuje Klientów przed organami nadzoru rynku, Prezesem URE, UOKiK oraz sądami. Regularnie prowadzi szkolenia i wygłasza prelekcje na temat praktycznych aspektów funkcjonowania branży technologicznej, energetycznej, budowlanej i wodno-kanalizacyjnej. Autorka licznych publikacji naukowych i artykułów w prasie specjalistycznej.

Maciej Iwanicki

Inżynier Systemowy, F5 Networks

 

Zawodowo zajmuje się szeroko pojętym problemem bezpieczeństwa z punktu widzenia dużych przedsiębiorstw oraz udostępnianych przez nie usług. Wspomaga decyzje w zakresie wyboru technologii sieciowych oraz bezpieczeństwa a także doradza w zakresie najlepszego ich wykorzystania. Aktywny uczestnik i prelegent wielu konferencji poświęconych kwestiom bezpieczeństwa informatycznego. Prywatnie propagator bezpieczeństwa w Internecie na co dzień.

Itai Greenberg

VP of Product Management, Check Point

 

Itai Greenberg is VP of Product Management at Check Point. Previously, he was the head of the Check Point Datacenter business unit including sales, marketing and solution offering for Private Cloud, Public IaaS and SDN. Itai joined Check Point with extensive product management experience in security technology including holding key leadership roles at the Microsoft Security and Mobile divisions and as a Director of Product Management at Finjan (acquired by M86 Security). Prior to his current role, Itai managed the visual interactive technology as the VP Product and R&D at EyeClick. Itai holds a B.Sc in Information System at the Ben-Gurion University.

Patrick Mana

Cyber Security Program Manager, EATM-CERT Manager, Eurocontrol

 

Patrick MANA is the EUROCONTROL Cyber Security Program Manager and EATM-CERT Manager (European Air Traffic Management Computer Emergency Response Team).
He has spent his entire career working in air traffic management (ATM). He started 34 years ago working with Thales on aviation software development and project/product management. In 1999, he joined EUROCONTROL, where he led the safety assessment activities. He chaired and contributed to international working groups to develop safety related standards. In 2008, he moved to the Single European Sky Air Traffic Management Research Joint Undertaking (SESAR JU), where he was the Head of the development framework and SJU Programme Manager for all transverse activities including security for six years.

EUROCONTROL is a pan-European, civil-military organisation dedicated to supporting European aviation. It is an inter-governmental organisation composed of 41 Member States plus 2 Comprehensive Agreements States.
https://www.eurocontrol.int/
https://www.eurocontrol.int/cybersecurity

Maciej Siciarek

Kierownik Działu Innowacji i Rozwoju Cyberbezpieczeństwa, NASK PIB

 

Kierownik Działu Innowacji i Rozwoju Cyberbezpieczeństwa w NASK PIB. Z wykształcenia inżynier telekomunikacji, z ponad dwudziestoletnią praktyką i doświadczeniem - menedżer, specjalista ICT oraz bezpieczeństwa teleinformatycznego. Projektował i wdrażał systemy sieciowe i bezpieczeństwa dla podmiotów komercyjnych oraz administracji publicznej.

Obecnie zaangażowany jest w strategiczne projekty w obszarze cyberbezpieczeństwa m.in. związane z budowaniem współpracy pomiędzy podmiotami Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa  oraz współpracy zagranicznej  z centrami odpowiedzialnymi  za cyberbezpieczeństwo w innych krajach. Jednym z ważnych aspektów tej współpracy są systemy i platformy umożliwiające wykrywanie zagrożeń oraz wymianę informacji technicznych pomiędzy zespołami odpowiedzialnymi za reagowanie na incydenty.

Andrzej Matysiak

Analityk, Kierownik Projektów IT, NASK PIB

Andrzej Matysiak ma ponad 20-letnie doświadczenie pracy w firmach z sektora telekomunikacyjnego i administracji publicznej.

W NASK Państwowym Instytucie Badawczym zajmuje się analizą rozwiązań i innowacji, a także zarządza zespołem projektowania i analiz technicznych oraz odpowiada jako kierownik biznesowy za projekty teleinformatyczne w obszarze cyberbezpieczeństwa.

Jest współautorem opracowań analitycznych, które dotyczą rozwiązań bezpieczeństwa związanych z weryfikacją tożsamości i identyfikacją elektroniczną.

Obecnie jest m.in. liderem grupy roboczej, która odpowiada za procesy ankietowania i podłączania uczestników do S46, czyli systemu teleinformatycznego, który wspiera zgłaszanie i obsługę incydentów, wymianę informacji, współpracę pomiędzy uczestnikami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa oraz zapewnia szacowanie ryzyka na poziomie krajowym i ostrzeganie o zagrożeniach cyberbezpieczeństwa.

Cezar Cichocki

Szef Centrum Kompetencyjnego, OpenBIZ

Były pracownik Uniwersytetu Warszawskiego, obecnie szef Centrum Kompetencyjnego Tenable przy OpenBIZ Sp. z o.o., platynowego partnera Tenable Inc. Cezar Cichocki posiada pełną certyfikacje Tenable oraz został przez Tenable Inc. nagrodzony honorowym tytułem Tenable Guardian przyznawanym najlepszym specjalistom w skali globalnej.

Michał Łęcki

Sales Engineer, Elmark Automatyka

Od początku swojej kariery zawodowej związany z sieciami przemysłowymi. Jako Inżynier Sprzedaży w Elmark Automatyka odpowiada za doradztwo techniczne w doborze przemysłowych rozwiązań komunikacyjnych. Bliska współpraca z klientami już na etapie projektowym oraz dalsza ich obsługa posprzedażowa pozwoliła mu dogłębnie zrozumieć rynek sieci OT – targających nim wyzwań, a przede wszystkim zachodzących w nim zmian. Stąd też nieuchronnie jego uwaga skierowała się na tematykę cyberbezpieczeństwa, której jest pasjonatem. Absolwent kierunku Automatyka i Robotyka na wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej.

Jacek Oko

Prezes, Urząd Komunikacji Elektronicznej

Pracownik naukowy i menedżer, przez wiele lat łączył pracę dydaktyczną ze stanowiskami dyrektorskimi w Dziale Informatyzacji Politechniki Wrocławskiej i we Wrocławskim Centrum Sieciowo-Superkomputerowym.

Jego zawodowe zainteresowania skupiają się na aspektach technicznych, biznesowych i prawnych usług telekomunikacyjnych oraz sieci teleinformatycznych, a także na rozwoju internetu, konwergencji telekomunikacji, informatyki i mediów oraz problemach społeczeństwa informacyjnego.

W latach 1998-2002 pracował w Telefonii Lokalnej S.A. we Wrocławiu, m.in., na stanowisku dyrektora Departamentu Sieci Transmisji Danych. W latach 2004-2005 członek zarządu spółki TK 3 sp. z o. o., w latach 2005-2008 członek zarządu i dyrektor Departamentu Techniki w spółce Tele Video Media sp. z o. o. (przekształconej następnie w Avista Media sp. z o. o.), w latach 2008 -2009 dyrektor Departamentu Techniki w spółce Telefonia DIALOG S.A.

Docent na Politechnice Wrocławskiej. Od 2009 roku dyrektor Działu Informatyzacji Politechniki, od 2010 roku dyrektor Wrocławskiego Centrum Sieciowo-Superkomputerowego, od 2018 roku dyrektor Działu Informatyzacji, zastępca Kanclerza Politechniki Wrocławskiej ds. Informatyzacji.

W swojej karierze kierował m.in. projektami „Cyberbezpieczeństwo dla gospodarki przyszłości”, „Specjalizowana Polska Infrastruktura Naukowa na rzecz Laboratoriów Badawczych (SPIN-LAB)” i „Cloud Computing - nowe technologie w ofercie dydaktycznej Politechniki Wrocławskiej", jest autorem licznych publikacji naukowych.

Z wykształcenia doktor inżynier elektronik o specjalności telekomunikacja. Ukończył kurs zarządzania projektami na The George Washington University School of Business and Public Management.

 

Krzysztof Silicki

Zastępca Dyrektora NASK, Dyrektor ds. cyberbezpieczeństwa i innowacji, NASK PIB

Ukończył studia na Politechnice Warszawskiej. Pracuje w instytucie badawczym NASK od 1992 roku. W latach 2000-2012 pełnił funkcję dyrektora technicznego w NASK. Od roku 2004 reprezentuje Polskę w Radzie Zarządzającej Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Sieci i Informacji (ENISA) oraz w Radzie Wykonawczej (od 2013 r.). W 2016 roku został mianowany Wiceprzewodniczącym Rady Zarządzającej ENISA. W roku 1996 zorganizował pierwszy w kraju zespół reagujący na zagrożenia w internecie – CERT NASK (Computer Emergency Response Team) – od roku 2000 funkcjonujący jako CERT Polska. W latach 1997-1999 reprezentował NASK w FIRST (międzynarodowym forum zrzeszającym zespoły reagujące). Był również pomysłodawcą odbywającej się co roku konferencji SECURE – pierwszej w Polsce konferencji dotyczącej bezpieczeństwa teleinformatycznego. Jako dyrektor techniczny inicjował i nadzorował w NASK powstawanie kolejnych generacji sieci internet, a także innowa­cyjnych projektów bezpieczeństwa, takich jak ARAKIS. ARAKIS.GOV realizowany wspólnie z administracją państwową, został uhonorowany godłem Teraz Polska w roku 2010 w kategorii przedsięwzięć innowacyjnych. Jest autorem publikacji i opracowań w kraju i za granicą z dziedziny sieci teleinformatycznych ze szczególnym uwzględnieniem tematyki bezpieczeństwa. Współtworzył strategię i plan działania ENISA w dziedzinie bezpieczeństwa sieci i informacji a także współtworzył centrum cyberbezpieczeństwa w NASK PIB. Uczestniczy w wielu europejskich i polskich projektach jako ekspert ds. bezpieczeństwa sieci i informacji. Nominowany do prestiżowej nagrody InfoStar w roku 2009 i 2011, laureat tej nagrody w roku 2011 w kategorii rozwiązania informatyczne.

 

dr hab. inż. MAREK PAWLIK

z-ca Dyrektora ds. Interoperacyjności Kolei, Profesor, Instytut Kolejnictwa

  • Zastępca dyrektora Instytutu Kolejnictwa ds. interoperacyjności kolei
  • Przewodniczący Komitetu Technicznego KT 138 ds. kolejnictwa oraz
    Komitetu Technicznego KT 61 ds. elektrycznego wyposażenia trakcyjnego
    Polskiego Komitetu Normalizacyjnego
  • Koordynator Centrum Wymiany i Analizy Informacji podsektora transportu
    kolejowego „ISAC – Kolej”

Ekspert w europejskich pracach dla standaryzacji technicznej rozwiązań kolejowych realizowanych przez: Europejski Instytut Badań Kolejowych (ERRI), Międzynarodowy Związek Kolei (UIC) i Grupę Użytkowników Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (EEIG ERTMS UG), Zrzeszenie dla Interoperacyjności Kolei (AEIF), Europejską Agencję Kolejową (ERA) oraz europejskie i polskie organizacje normalizacyjne (CEN, CENELEC oraz PKN).

Główne obszary kompetencji i działalności:

  • bezpieczeństwo w transporcie kolejowym (bezpieczeństwo techniczne, bezp. ruchu, ochrona, cyberbezpieczeństwo);
  • interoperacyjność kolei (infrastruktura INF, zasilanie ENE, sterowanie i łączność CCT/CCO, tabor RST, telematyka);
  • systemy sterowania ruchem, bezpiecznej kontroli jazdy i łączności (w tym w szczególności ERTMS/ETCS oraz ERTMS/GSM-R oraz REC/Radiostop);
  • procesy oceny zgodności WE i weryfikacji WE zgodnie z regułami prawa UE (składniki i podsystemy INF, ENE, CCO, CCT oraz RST);
  • procesy certyfikacji typów i weryfikacji zgodności z typami zgodnie z regułami prawa PL; (budowle i urządzenia objęte świadectwami UTK).

Współautor specyfikacji technicznych, autor licznych artykułów i książek.

 

MAŁGORZATA KUROWSKA

Partnerka, Maruta Wachta

Radczyni prawna, partnerka odpowiedzialna za praktykę eIDAS / security / blockchain. Ekspertka w zarządzaniu złożonymi projektami obejmującymi zagadnienia prawne, organizacyjne i IT. Posiada certyfikat CIPP/E, biegle włada językiem angielskim i francuskim.

Specjalizuje się w obszarach związanych z cyberbezpieczeństwem i digitalizacją procesów biznesowych. Realizuje projekty dotyczące usług zaufania i rozwiązań umożliwiających zdalną identyfikację i weryfikację tożsamości, kreuje i wdraża strategie paperless dla biznesu. Jest inicjatorką projektu HR bez Papieru. W kancelarii prowadzi zespół eIDAS / security / blockchain.

Realizuje projekty związane z wdrażaniem wymogów w zakresie cyberbezpieczeństwa (cybersecurity). Wspierała Pocztę Polską w zakresie przygotowania do świadczenia kwalifikowanej usługi doręczenia elektronicznego zgodnie z rozporządzeniem eIDAS. Współpracowała z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych w procesie projektowania i wdrożenia aplikacji eDO App, a także z wiodącym dostawcą usług medycznych w procesie przygotowania do migracji do chmury obliczeniowej. Prowadzi projekty digitalizacji na rzecz instytucji obwiązanych do stosowania przepisów AML / CFT. Dla jednej z największych grup energetycznych koordynowała projekt wdrożenia RODO. Doradzała Grupie Inter Cars w obszarze IT, e-commerce oraz danych osobowych, koordynowała kluczowe wdrożenia RODO w Polsce oraz w krajach UE.

Prowadzi wykłady na uczelniach wyższych w obszarze ochrony danych osobowych i usług zaufania. (Akademia im. Leona Koźmińskiego, Wyższa Szkoła Bankowa, Wyższa Górnośląska Szkoła Handlowa). Występuje jako ekspertka w mediach oraz na konferencjach branżowych. Angażuje się w okołobiznesowe inicjatywy rozwojowe na rzecz bezpieczeństwa cyfrowego. Jest współautorką publikacji LegalTech Czyli jak bezpiecznie korzystać z narzędzi informatycznych w organizacji, w tym w kancelarii oraz dziale prawnym (Beck, 2021).

Absolwentka studiów podyplomowych Biznes. AI: technologia, prawo, zastosowanie sztucznej inteligencji oraz Prawo Nowoczesnych Technologii w Akademia im. Leona Koźmińskiego.

TOMASZ BYSTRZYKOWSKI

Dyrektor Biura Security Operation Center
Grupa LOTOS

 

KSC FORUM

www.kscforum.pl

ORGANIZATOR KONFERENCJI

Evention sp. z o.o
Rondo ONZ 1
Warszawa, Polska
www.evention.pl

KONTAKT

Weronika Warpas
m:
e: weronika.warpas@evention.pl

© 2024 | Strona korzysta z plików cookies. Przeglądanie strony oznacza akceptację.